SOUTH-AFRICA!

7 november 2016 - Durban, Zuid-Afrika

7 november 2016 - Durban, Zuid-Afrika

Een week geleden zijn we gearriveerd in Durban en dat betekende het einde van de crossing (eindelijk!) en de start van een nieuw seizoen: SA-season. De crossing was een geweldige manier om de meest wonderbaarlijke bestemmingen van de wereld te ontdekken en we deden elke avond leuke shows, maar het was ook soms een pain in the ass. Zoals ik in mijn vorige blog al liet weten was het publiek niet het gezelligste publiek dat je je kunt wensen en we waren meer dan blij dat al die ouwe klagende in elektrische rolstoel zittende passagiers eindelijk vervangen werden door jonge, energieke Zuid-Afrikanen. ;)

Halloween
Halloween

We zijn vandaag begonnen aan alweer de derde cruise in Zuid-Afrika. Dit zijn korte cruises die slechts van Zuid-Afrika naar Mozambique gaan en weer terug, en we hebben net een tweedaagse cruise van Durban naar No Where gedaan. Dan varen we alleen een rondje en komen we weer terug in Durban twee dagen later.

SA-season is vergeleken Europa een wereld van verschil. De passagiers bestaan uit uitsluitend Zuid-Afrikanen die drinken, dansen, feesten, drinken en nog meer feesten. Voor ons is dat top, want alle feesten die we organiseren zijn fan-tas-tisch en de games die we doen zijn allemaal een succes. Ik ben sinds zo'n twee weken geleden begonnen met het hosten van games en evenementen (althans ik denk dat het twee weken is, om eerlijk te zijn heb ik totaal geen besef van tijd hier en ik weet op dit moment niet eens welke dag het is). Normaal gesproken doen we 1 main event op de avond en zijn er in andere lounges kleine events zoals quizzes. Alle entertainers zijn in principe op het main event. Het begon ermee dat ik opeens onverwachts een quiz moest hosten en dat vond ik super eng, want ik had nog nooit de quiz gezien omdat ik dus altijd bij het main event ben én ik was helemaal alleen. Maar dat heb ik gewoon gedaan en nu host ik tegenwoordig hele ochtenden of middagen alle games. Dat voelt super, want dat geeft mij het gevoel dat ze vertrouwen in me hebben en geeft me een kans om te groeien ;).

Tropical Party

Tropical Party

Morgen zijn we in Mozambique en de dag erna in Portuguese Islands (Mozambique). Wat in Portuguese Islands heel leuk is is dat we met de boot naar een soort privé eiland gaan waarbij je het laatste stuk door de zee naar het strand moet en op het strand organiseren we games en volleybal en voetbal. Ik heb dit nog nooit gedaan maar ik hoop dat ik over twee dagen ook daarheen mag. Daarna gaat het schip alweer terug naar Durban en begint er weer een nieuwe cruise.

Aan het einde van een cruise doen we met het entertainment-team altijd een 'Ciao Ciao' voorstelling, om alle passagiers te bedanken en uit te zwaaien. Dit is een mooi en soms zelfs emotioneel moment, en ik heb eindelijk iemand zover weten te krijgen om het te filmen. Aanschouw bij mijn video's het eerste deel van onze Ciao Ciao!

Dat was weer even een korte update tussen de werkdrukte door, jullie horen me snel weer!
Veel liefs, Marlous

1. Karin Dompeling:
    Geweldig! Ik ben zo trots op je lieverd! Liefs, mama
  2. Wilma:
    Iedere dag feest! Heerlijk toch! Geniet er maar van
  3. Marie louise:
    7 november 2016
    Heb weer genoten van je verhaal
  4. Irene Spooren:
    9 november 2016
    Klinkt allemaal weer gezellig!! Volgens mij heb het beredruk!
    Weer veel plezier verder, ik kijk uit naar je volgende verslag..
  5. Joke de Vries:
    13 november 2016
    Ha Marlous!
    Had al gereageerd maar zie het niet geplaatst dus zal wel verkeerd zijn gegaan! Volgens mij is het voir jou iedere dag één groot feest!!! Houden zo meiske, geniet ervan! Je schrijft het zo beeldend en dan ook nog leuke foto's erbij. Dank je en heel veel geluksmomenten nog erbij! Joke
  6. Hetty Rotteveel:
    14 november 2016