Het ruime sop: part 2

20 augustus 2017 - Purmerend, Nederland

Oeps... Daar gaan we weer! Misschien heb je het wel al of nog niet gehoord, maar over anderhalve week stap ik weer in het vliegtuig om vervolgens wéér aan boord te gaan van een cruiseschip. Ja, ik weet het, één contract zou ik doen om een beetje van de wereld te zien, en nu ga ik weer, maar zo gaat het bij iedereen blijkbaar...

Dit keer wordt mijn avontuur wel een beetje extra bijzonder, want ik ga niet alleen, maar ik ga elke ervaring delen met Roberto. Want, heel uitzonderlijk, ze hebben onze gebeden gehoord en we zijn samen aan boord geplaatst op het schip waar we nog van droomden ook: MSC Divina! Hoewel we allebei een andere positie aan boord hebben vliegen we op dezelfde vluchten en gaan we op dezelfde dag aan boord. En hoewel het voelt alsof ik net thuis ben, ben ik eigenlijk alweer 3 en halve maand van boord en begint het reizen ook wel weer te kriebelen.

MSC Divina

De Divina is een schip waar veel crewmembers, en zo ook wij, van dromen. Niet alleen vanwege de luxe, maar vooral vanwege de route die het schip vaart. De Divina vaart namelijk in de Caribbean met als hoofdport Miami. Vrijdag 1 september vliegen we daarom ook naar Miami om de dag erna aan boord te gaan. Vervolgens meren we aan in Ochos Rios (Jamaica), Nassau (Bahama's), Philipsburg (Sint Maarten), San Juan (Puerto Rico), George Town (Kaaiman Eilanden) en Cozumel (Mexico). Plekken waarvan ik nooit had gedacht dat ik ze op mijn 22e zou zien! De Divina vaart routes van een of twee weken dus ook in het Entertainment-programma zit veel meer variatie dan dat ik gewend ben in mijn vorige contract. Daarnaast is Divina een vrij nieuw en groter schip met veel luxe. Denk aan veel glitter en glamour zoals enorme trappen gevuld met Swarovski-diamantjes. Klinkt als een fijne werkomgeving, toch?

Route Divina

Natuurlijk vind ik het enorm spannend en ik ben stiekem best een beetje nerveus. Mijn vorige contract was niet altijd even makkelijk en dat zal ook nu zeker niet altijd het geval zijn. Maar een ding scheelt, dit keer ben ik samen met Rob en hebben we ook veel meer tijd en kansen om van boord te gaan dan vorige keer. Dat zal het vast een stukje makkelijker maken en daarom kijk ik er ook erg naar uit. Rob en ik plannen om een GoPro te kopen zodat we alle avonturen mooi kunnen vastleggen, dus blijf mij zeker volgen en dan probeer ik jullie regelmatig op de hoogte te houden van alles wat ik meemaak op die nare bounty-eilanden ;-).

Veel liefs,
Marlous

1. Joke de Vries:
    Lieve Marlous!!
    Je begint al goed met een geweldig mooi verhaal waarbij ik meteen het gevoel krijg van "wouw, wàt geweldig om dat mee te maken". Natuurlijk wens ik jou en Roberto een fantastische tijd op de Divina en kijk uit naar al je verhalen die vast zullen komen!!
  2. Karin Dompeling:
    20 augustus 2017
    Lieve Marlous, wat gaat de tijd ineens weer snel. Over minder dan 2 weken is het alweer zo ver. Maar ik begrijp je zo goed. Dit is fantastisch om weer mee te maken en je bent nog jong. Prachtig om zoveel van de wereld te zien. En bovendien hebben papa en ik weer een mooie vakantiebestemming .
    Wat zal het huis weer leeg zijn straks. Ik ga jou en Roberto missen hoor en ook ik kijk uit naar de verhalen. Maar gelukkig is het nog niet zover.
    Dikke kus, mama
  3. Marie louise:
    20 augustus 2017
    Wat een geweldig verhaal Marlous en ik ga zeker alle verhalen weer volgen. Ik wens jou en Roberto een fantastische tijd toe op de Divina
  4. Jolanda de Vries:
    20 augustus 2017
    Klinkt erg goed en eigenlijk een beetje jaloers. Wat een route gaan jullie varen. Geniet ervan en ook van elkaar. Veel liefs!
  5. Grada:
    Lieve Marlous,
    Wat gaan je weer veel van de wereld zien.Ik wens jullie heel veel plezier en
    een goede vaart.
    Kijk weer uit naar je mooie verhalen.
    Lieve groeten en dikke kus.
  6. Wilma:
    20 augustus 2017
    Top Marlous! Kom maar op met die prachtige verhalen! Neem al die thuisblijvers mee met jullie avonturen en foto's! Ik kan niet wachten! Heel veel plezier aan boord liefs van ons
  7. Bé:
    20 augustus 2017
    Gaaaf man!! Ben super benieuwd naar jullie volgende avonturen, ondanks de zeer jaloersmakende mooie foto's ;)
    Succes met afscheid nemen en geniet van al het moois dat komt!! Lfs, Bé
  8. Cosmas Wu:
    Marlous,
    You go girl. Best of luck and stay safe. Can't wait to hear of your adventure with Rob.
    Take care, Cos
  9. Carla van egmond:
    23 augustus 2017
    Hoi Marlous, ik zit in het zonnige italie je verhaal te lezen wat spannend gaat het voor jullie weer worden en een mooie route gaan jullie varen ben heel benieuwd .succes en geniet er samen van Gr xx