Christmas countdown

3 december 2016 - Portuguese Island, Mozambique

Waah! Het is alweer december en hier begint het steeds meer zomer te worden. Heel raar idee om geen Sinterklaas te vieren en kerstaankopen te doen terwijl het buiten 30 graden is. Alweer mijn derde kerst zonder mijn familie, zonder kerstboom en niet in mijn eigen huis. Aan de ene kant begint het te wennen, aan de andere kant is dit toch ook wel moeilijk. Want dit keer is thuis heel ver weg…

Secret Santa
Om ons toch een zo goed mogelijk kerstgevoel te geven doen we aan Secret Santa. We hebben binnen ons team lootjes getrokken en hebben afgesproken dat we voor $50 dollar aan cadeautjes kopen voor die persoon, om een mooie gift te geven en een echt kerstmis-gevoel te bezorgen. Ons team is sinds begin november compleet veranderd en helaas heb ik ons nieuwste teamgenoot Pax getrokken (hij heet eigenlijk Ryno, maar we hebben ook een Rayner en dat klinkt hetzelfde dus voor het gemak noemen we hem Pax aangezien z’n achternaam Paxton is). Anyways, Pax dus. Een jongen die ik eigenlijk helemaal niet echt ken en ook het meest een beetje buiten ons team valt. We hebben in onze office een Christmas wishlist hangen maar laat hij daar nou net niks op geschreven hebben… Ik heb m’n best gedaan om een leuk cadeau voor hem te kopen maar dat was nog niet het allermoeilijkste: want wat koop ik voor Roberto? Als jullie leuke ideeën hebben, laat het me weten asseblief!

Roberto Carlos Correia de Freitas. Ik ga vandaag, as we speak, officieel 2 maanden met hem en eigenlijk ben ik jullie wel wat uitleg verschuldigd ;). Want ja ik had dus zeg maar ie-der-een beloofd en verzekerd dat ik niet verliefd zou worden en dat is helemaal de mist ingegaan. Ik heb hem denk ik op de tweede dag dat ik hier was ontmoet en vond hem meteen al heel leuk, maar ik probeerde dat zo hard mogelijk te ontkennen en heb daarom ook een beetje geheim gehouden dat ik in week twee al over mijn oren was, hihi. Roberto is 23 en werkt al 6 contracten bij MSC als Teens entertainer. Hij is als enige in charge of the teens club en verzorgt activiteiten voor iedereen tussen de 12-17 jaar. Geboren en getogen in Kaapstad, maar zijn ouders zijn Portugees dus eigenlijk is het een beetje een nep Zuid-Afrikaan. Ik ben vreselijk gek op hem en de lieverd is ook echt heel lief voor mij (laatst lag er een Swarovski armband op mijn bed ineens, is dat niet schattig?), en voor mij is dat best heel wat om zo openlijk te zeggen. Gelukkig dit jaar geen All You Need is Love mama, want deze kerst ben ik gewoon bij hem :).

IMG_2818

Dream Team
Even een ander verhaal, een week geleden hadden we een supervisor voor Entertainment aan boord. Hij is de baas van alle Entertainment op alle schepen en kwam hier om een heel report te maken over hoe wij het doen aan boord en om te controleren of we wel alles doen zoals we het zouden moeten doen. En wat was de supervisor blij! Hij vertelde ons dat dit een van de beste Entertainment-teams is dat hij ooit heeft gezien en dat hij ontzettend gelukkig is met hoe het hier aan boord gaat. Ook hebben we de scores van afgelopen cruises gehad en daaruit blijkt dat wij met 80 punten als tweede beste gescoord hebben van de hele vloot! De hoogste had 84 punten behaald en de rest van de teams op andere schepen hebben slechts onder de 71 gescoord. Ik ben heel heel heel trots, en niet alleen vanwege de score maar ook vanwege het feit dat de supervisor mij persoonlijk heeft gezegd dat, als ik besluit door te gaan met dit werk, ik mooie kansen kan krijgen op promotie. Mijn harde werken werpt zijn vruchten af en dat voelt heel erg goed.

IMG_2842

Oh Shit...
Deze cruise (Durban – Portuguese Islands – At sea – Durban) is een ‘Oh Ship’-cruise. Dat is blijkbaar een cruise georganiseerd door een Zuid-Afrikaanse radiostation en is bestemd voor party, party, alcohol, party, drugs, party en nog meer alcohol. Ze hebben hun eigen DJ’s mee en verzorgen hun eigen activiteiten, wat ervoor zorgt dat wij wat meer vrij zijn deze 3 dagen. We mogen niet eens meer op deck 11 en 12 komen omdat het een grote bende is. Vanochtend heb ik gewerkt met de disembarkation naar Portuguese Islands, en geloof mij, om 9.30 uur waren de mensen al dronken. Het is een grote verschrikking maar het fijne is dat ik daardoor vrij ben in de avond, en dat komt dus zelden voor. Na deze cruise hebben een we High School-examenjaar cruise, waarbij we 1300 passagiers in de leeftijd 17/18 krijgen. It’s gonna be fun…

IMG_2823

Vooralsnog geniet ik ontzettend van mijn ervaring. Soms heb ik het moeilijk, dan raak ik oververmoeid of mis ik mijn thuis en mijn cultuur. Maar er zijn meer momenten dat ik geniet. Van de week was ik op het strand en heb ik dolfijnen gezien! Het is een onwerkelijke droom en iedere dag is een nieuw avontuur. Ik hoop snel weer tijd te hebben voor een nieuwe update, maar voor nu: totsiens ;)

Liefs, Marlous

1. Karin Dompeling:
    3 december 2016
    Wat een leuk verhaal weer
  2. Karin Dompeling:
    3 december 2016
    Ik had er nog een echt <3 achter gezet maar dat doet hij niet. Bij deze.... tot gauw xxx
  3. Nadia Nikkels:
    3 december 2016
    Geweldig lieffie. Ben blij om te horen dat je de tijd van je leven hebt en liefde hebt gevonden. Verdien jij! ❤️ Kijk uit naar al je aankomende reis verhaaltjes xxx
  4. Marie louise:
    3 december 2016
    Weer een leuk verhaal , kijk er echt naar uit xx
  5. Nina:
    3 december 2016
    Leuk verhaal weer Marlous! Goed om te horen dat het zo goed gaat en ook in de liefde;) xxxx
  6. Hannah:
    3 december 2016
    Ah leuk weer om te lezen lous!
  7. Jasmin:
    3 december 2016
    Wat leuk om te lezen dat je het daar naar je zin hebt.
    Blijf er ook vooral van genieten, kan niet wachten op het volgende verhaal!
  8. Grada:
    3 december 2016
    Weer een leuk verhaal,en dat je de liefde hebt gevonden.Geniet maar lekker.
  9. Wilma:
    4 december 2016
    Hoe mooi is dat, genieten met de liefde van je leven op zo 'n mooi schip! Je bent een geluksvogel! Veel plezier verder
  10. Joke de Vries:
    13 december 2016
    Ha Marlous!
    Een wat late reactie op jouw prachtig en uitgebreid verslag!! Zo te lezen geniet je van alles en doe je het ook nog eens erg goed. Dan vliegen de dagen om hè? Ook fijn dat je gelukkig bent met Roberto! Ben je nog geslaagd met een kadootje voor hem? Waarschijnlijk heb je de studentencruise inmiddels overleefd en kun je even op adem komen. De feestdagen komen er al aan en dat zal wennen zijn bij die zomerse dagen daar. Geniet er vooral van, samen met je Roberto! Ik kijk uit naar je volgende verhaal!