Neptune Party

25 oktober 2016 - sea day

Een paar dagen geleden zijn we met het schip de evenaar gepasseerd en dat hebben we met ceremonie en al gevierd: de Neptune Party! Neptune moet namelijk toestemming geven om de evenaar over te gaan en dat doet 'ie niet zomaar. Onze Neptune was een passagier en in de ochtend hebben we die getransformeerd tot een echte Neptunus. Noelia en ik waren zijn zeemeerminnen, compleet in bikini met facepaint en al.

IMG_2212-1

Om 10.00 uur stonden Noelia en ik klaar in de disco. Ondertussen werden de passagiers vanaf de pooldeck naar de disco gestuurd om zich bij ons te laten beschilderen met body- en facepaint. De disco raakte langzamerhand vol met beschilderde passagiers die zich later aan de lange rij achter Neptunus zouden voegen.

IMG_2214

IMG_2213
Om 11.30 uur was het tijd voor de ceremonie. Neptunus voorop, daarna de twee zeemeerminnen (Noelia en ik), vervolgens twee wachters met een grote vlag (Oscar en Rayner) en daarachter een stoet van gekleurde passagiers. En zo liepen we, geheel in stijl op O Fortuna, over het hele dek. Tussendoor stopte Neptunus in het midden met mij en Noelia aan zijn zijde om te zwaaien naar het publiek (het hele pooldeck was bezaaid met mensen, er heerste een geweldige energie), en vervolgens zette hij zijn route voort richting het podium. Daar ontving hij een grote sleutel die nodig was om toestemming te geven voor het passeren van de evenaar. Neptunus nam plaats op zijn troon en de slinger van gasten diende plaats te nemen aan de rand van het zwembad. Maar voordat je toegang tot het zwembad kreeg moest je eerst een octopus kussen (een echte!!!) en daarna goot ik champagne over ieders hoofd.

Eenmaal aan de rand van het zwembad werd Neptunus de vraag gesteld: 'Are you happy now?' 'NO!', was zijn antwoord.
'Then what do you want?'
'I think we need some milk!'
En toen barstte het los. Alle passagiers kregen melk over hun hoofd dankzij mijn team en er ontstond een golf van gegil, plezier en gelach. Er was een fantastische energie. Maar Neptunus was nog niet tevreden...
'What do you want?'
'I want some cream!'
En daar ging het. Slagroom vloog in de rondte en werd in passagiers hun haren en gezicht gesmeerd.
'Are you happy now?
'NO!!! We need tomato sauce!'
En ja echt, tomatensaus werd tevoorschijn getoverd en naar iedereens hoofd geslingerd. Het was één bende op het dek. Maar zelfs dat was nog niet alles.
'We need some chocolate!' En alsof het nog niet genoeg was, werd de cacaopoeder overal heen geworpen en in haren en gezichten gesmeerd. Daarna werd traditiegetrouw de octopus terug de oceaan in geworpen.

Je kunt je voorstellen wat een zooi het was op het pooldeck maar wat was het leuk! En op het schip is het een traditie dat als je nieuw bent op het schip en voor de allereerste keer naar Afrika vaart, dan krijg je net als alle passagiers de volle laag. Dus ik ontkwam er niet aan en mijn lieftallige collega's zorgden voor heerlijke handen vol met melk, slagroom, tomatensaus en cacao, vol in mijn gezicht. ;) Daarna werd ik, net als alle andere passagiers, het zwembad in gegooid (dat binnen no time pikzwart werd) en moest ik er vliegensvlug weer uitklimmen om met de rest van het Entertainment-team Limbo (een van onze line dances) te dansen op het podium.

Ik heb nog nooit zoveel energie, plezier, gezelligheid en troep bij elkaar gezien. Wat een ochtend! Het was geweldig om mee te maken en ik maakte me niet eens druk om alle cacao en tomatensaus dat in mijn neus zat....

IMG_2198-1

En ik heb me laten vertellen dat we dit 31 december opnieuw doen als we 3 dagen in Mauritius zijn én dat Zuid-Afrikanen knettergek zijn. Kannie wachten!

Liefs vanaf de Indische Oceaan,
Marlous

P.S. Eergisteren was ik op de Seychellen en het was FANTASTISCH! Wat een paradijs. Ik voel me zo gezegend, waaaaah!

1. Karin Dompeling:
    25 oktober 2016
    Wat een leuke belevenis en weer zo leuk geschreven! Leuke foto's er ook bij en wat een ontzettend mooie foto van jou en Rob
    Liefs
  2. Irene Spooren:
    25 oktober 2016
    Wat een feest! Leuke foto's ook! Moesten jullie de boel zelf schoonmaken? Je zou bijna zelf de evenaar willen oversteken op een boot hahaha
  3. Grada:
    25 oktober 2016
    Wat een leuk verhaal over een mooi feest,en leuke foto's.
  4. Jacinta:
    25 oktober 2016
    Wat een leuk verhaal zoals je dit schrijft lijkt het net alsof je er zelf bij bent. Super . En nog veel plezier
  5. Marie louise:
    25 oktober 2016
    Wat een leuk verhaal, heb het weer met veel plezier gelezen .
    Nog veel plezier xx
  6. Wilma:
    26 oktober 2016
    Wat een geweldige droomreis is het Marlous en dan met zo'n spetter op de boot! Echt te gek Op naar het volgende avontuur!
  7. Joke de Vries:
    26 oktober 2016
    Marlous, wat een fantastische belevenissen maak je mee! En naar de meest romantische plekken, met daarbij ook nog eens samen met Roberto!
    Mooier kan het toch echt niet hè?
    Wens je nog heel veel bijzondere bestemmingen en kijk uit naar je volgende verhaal! En o ja: je hebt een goede smaak: jullie vormen een mooi en stralend stel!