2017!

3 januari 2017 - Port Louis, Mauritius

Op zee

Wat gaat de tijd toch verschrikkelijk snel. Over precies een week ben ik alweer 4(!) maanden aan boord en zo’n beetje halverwege mijn contract. En wat 2017 gaat brengen is voor mij dit jaar een raadsel. De afgelopen vier jaar heb ik studerend doorgebracht dus ieder jaar wist ik dat ik naar school zou gaan en aan het werk zou zijn. Dit jaar heb ik werkelijk geen flauw benul. Het idee was in eerste instantie werken op een cruiseschip voor een contract om wat meer van de wereld te kunnen zien en om ervaring op te doen en zelfstandig te worden, om vervolgens misschien een master te doen in Amsterdam. Nu ben ik verliefd op een Zuid-Afrikaan en is er een mogelijkheid om door te groeien in mijn baan. Alle opties staan open en ik heb werkelijk geen idee wat het jaar gaat brengen. Interessant wel!

Kerstmis
Mijn derde kerst ‘alleen’, oftewel zonder mijn familie en weg van huis. Hoewel het nu zou moeten wennen, was dit eigenlijk de lastigste kerst so far. Thuis was verder weg dan ooit en het kerstgevoel was ver te zoeken met een temperatuur van 35 graden. Hoewel het hele schip versierd was, we met kerstmutsen op aan het werk waren (met 35 graden ja) en we Secret Santa deden na de Christmas Countdown Party, miste ik mijn thuis vreselijk. De kerstcruise was een van de drukste cruises van het seizoen en dat betekende heel, heel hard werken. Op kerstavond belde ik met mijn familie, die op dat moment met z’n allen bijeen waren, om in een klap iedereen tegelijk een fijne kerst te wensen. Slechtste idee ooit, want: dikke tranen met tuiten en de hele avond met een beetje een ‘dwars’ gevoel in mijn maag gewerkt inclusief neppe lach op mijn gezicht.

Christmas Carols zingen in het theater

Chief Kevin als kerstboom

Miss Santa kostuum

Na de Christmas Countdown kwam het hele Entertainment-department bijeen in het theater waar een kerstboom op het podium was gezet waar iedereen zijn en haar cadeaus onder had gelegd. We verdeelden onze cadeaus en daarna dronken we gezellig wat drankjes in onze crewbar. Ik heb mooie cadeaus gehad, niet alleen van mijn Secret Santa maar ook van andere vrienden. Maar het allermooiste cadeau kwam van mijn liefste: een prachtige zilvere Swarovski-ketting.

Cadeau Roberto

New Years Eve
Met Oud & Nieuw waren we 3 dagen op Mauritus. Overdag ben ik naar de stad geweest (Port Louis) waar we met een grote groep lekker geluncht hebben en naar wat winkeltjes zijn geweest. Ik was er al eens geweest toen we er waren tijdens de crossing, dus we kwamen vooral voor het eten. Met een paar chicken wings kun je ons al blij maken, want het eten in onze staff mess is over het algemeen niet heel goed te kachelen en smaakt allemaal een beetje hetzelfde dus we namen het ervan. ;) ’s Avonds hadden we onze Tropical Party die we iedere cruise doen, waarbij we 10 linedances 'Around the World' doen en vervolgens feesten op het pooldeck met de DJ. Daarna deden we een Countdown tot 00.00 en omdat we in de port van Mauritius waren kon ik het vuurwerk van de stad zien. Heel emotioneel en opnieuw miste ik mijn thuis verschrikkelijk.

Lunch Port Louis met Roberto

Lunch Port Louis

Kerstboom Port Louis

Met Kayla

Jack & ik NYE crew party
Roberto en ik NYE crew party

1 januari
Hoewel de maand december soms een beetje donker was voor mij, heb ik de beste eerste dag van een nieuw jaar OOIT beleefd. Roberto en ik en een hele groep andere crewmembers hadden een excursie geboekt – mijn eerste excursie ooit sinds ik aan boord ben – naar Île aux Cerfs, een privé eiland in Mauritius. Het was werkelijk waar prachtig! Het voelde als een korte vakantie en ik wou dat deze dag nooit geëindigd was, zo fijn. Het was een droomeiland met wit zand, een helderblauwe zee, palmbomen en fijne vrienden. Deze dag heeft me volledig opgeladen en nu kan ik er weer tegenaan.

Boot naar het eiland

Op naar het volgende avontuur: KAAPSTAD! 9 januari komen we daar aan en Roberto woont letterlijk 10 minuten van de haven vandaan. Ik ga zijn ouders ontmoeten (spannend!) en ze gaan me alle mooie plekken laten zien en we gaan lekker lunchen. Zin in! En niet te vergeten: nog maar 20 dagen te gaan en dan komen papa en mama naar Kaapstad om op een cruise te gaan! Kan niet wachten!!!! :)

Hieronder nog wat leuke plaatjes van wat ik hier nou eigenlijk allemaal doe:

Ice Party - disco

Rockstar night - Amy Winehouse

Sail Away Party - pooldeck

Heel veel liefs vanaf de Indische Oceaan,
Marlous

1. Karin Dompeling:
    3 januari 2017
    Hoewel ik alle foto's al ken en eigenlijk de inhoud van je reisverhaal ook, kijk ik er altijd zo enorm naar uit. En dit is de eerste keer dat het me ook emotioneert. De feestdagen en jaarwisseling waren lastig en had je het soms moeilijk, je bent verder en langer weg dan ooit. Wij kijken ontzettend uit jou en natuurlijk ook Roberto te zien. Het aftellen is begonnen. Zuid Afrika here we come
    Dikke kus van mama maar ook namens papa hoor
  2. Grada:
    3 januari 2017
    Het valt soms niet mee zo ver van
    allen die je lief zijn,maar gelukkig kan je vriendje je weer opfleuren.
    Aan de andere kant zie je heel veel van de wereld.
    Het was weer een leuk verhaal.
    Veel plezier in Kaapstad,wij zijn daar ook geweest,zuid Afrika is prachtig.
    Dag lieve Marlous.
  3. Lisa:
    3 januari 2017
    Aaaah aftellen! ❤ Geniet er van lieve Marlous..
    En wat een geweldige foto's weer!
  4. Marie louise:
    3 januari 2017
    Wat een mooi verhaal weer Marlous kijk er altijd weer naar uit.xx
  5. Jan Peter:
    3 januari 2017
    Wat een mooi verhaal weer Marlous! Ik voel je emoties en snap die ook! Ook wij missen je iedere dag en vooral de afgelopen weken was het moeilijk maar we kijken er enorm naar uit om je binnenkort weer te zien. Blijf vooral schrijven, dat wordt erg gewaardeerd.
    dikke kus en tot snel.

Pappa
  6. Wilma:
    4 januari 2017
    Lieve Marlous allereerst de beste wensen voor jou en Roberto voor 2017! Dat het maar weer een topjaar mag worden! Het begin was in ieder geval geweldig heb ik gelezen! En wat heerlijk dat er internet bestaat, dat maakt de afstand toch kleiner! Dat geldt voor ons ook als we in Spanje zijn en onze kids in Nederland! Ik hoop dat we dit jaar weer veel mooie belevenissen met je mogen delen! Liefs van ons
  7. Caro:
    4 januari 2017
    Lieve Marlous, ontroerend en mooi jouw woorden. Besef goed hoe je je voelde tijdens de feestdagen. In mijn jonge jaren was ik ook jaren weg van huis en haard ( en toen zonder internet en mobiel) weet dat het wijzer en interessanter maakt..dat het je vormt...dat je later kunt terugzien op wellicht wel de mooiste tijd van je leven. Je zit er nu midden in ...alles gaat elke dag door....dat moet ook. . Straks het weerzien met je ouders...ga er volop van genieten Bella samen met je geliefde! XXX ( kom je wel een keer in NL voor n zoen live)
  8. Irene Spooren:
    5 januari 2017
    Lieve Marlous, de beste wensen voor jou en je vriend! Gelukkig zijn de feestdagen weer voorbij en ga je leuke weken tegemoet met je ouders en schoonouders.
    Prachtige foto's weer! Ik moest zo lachen om de "kerstboom"....geweldig.
    Heel veel plezier weer en ik kijk uit naar je volgende verslag. Als je ouders bij je zijn die ze de groeten van Ruud en mij hahahahaha xxx
  9. Jelleke:
    5 januari 2017
    Leuk Marlous dat je ons steeds deelgenoot maakt van jouw ervaringen en belevenissen. Heerlijk dat je ouders deze maand jou en Roberto komen opzoeken in Zuid-Afrika. Lekker van genieten dat je ze even zo dicht bij je hebt. Wij wensen jou en Roberto een heel mooi 2017 toe! Liefs van ons allemaal