De afgelopen dagen...

24 september 2016 - Venetië, Italië

De afgelopen dagen heb ik me een aantal dingen gerealiseerd.  Het leven, maar vooral de wereld, heeft zoveel mooie dingen en bijzondere momenten te bieden, maar we zien het veel te weinig. Ik heb deze week een aantal momenten gehad die voor kippenvel en tranen zorgden. Ik ben, ondanks de negatieve dingen – want die zijn er ook – iedere dag gelukkig met de keuze die ik heb gemaakt.

Ik woon op de zee, wiens golven mij elke dag naar een ander paradijs brengen. Het alledaagse uitzicht bestaat uit kleine glinsteringen doordat de zon haar licht over het water laat glijden. En wanneer de nacht valt, sluit ik mijn ogen en luister ik naar hoe de golven zich tegen het schip aan werpen.

Een paar dagen geleden stond ik bovenop het schip, dek 11, naar het concert van The Bellamy Brothers te luisteren, toen ik mij omdraaide en mijn blik werd gevangen door iets onwaarschijnlijks. Een natuurverschijnsel  dat ik nog nooit had gezien en mijn adem wegnam voor zeker een aantal seconden. Het was pikdonker. De maan hing vlak boven de horizon en was fel, maar dan ook féloranje. De zon zorgde voor deze gebeurtenis en dat gaf een betoverend uitzicht. De maan kreeg hierdoor zoveel licht dat deze haar oranje kleur over het water heen liet schitteren. Het was adembenemend. En dat was het moment waarop ik dacht: dit is waarom ik dit doe.

Kijk waar ik ben, kijk wat ik doe, zie, beleef. En met wie! Ik voel me gezegend dat ik deze kans heb gekregen en ik geniet er elke dag met volle teugen van. De ene dag sta ik op de Acropolis in Athene, de volgende dag loop ik door authentieke wit met blauw gekleurde straatjes in Mykonos, waarna we vervolgens gaan feesten op het strand tot de avond valt, en de dag erna spring ik van een klif in de helderblauwe zee van Dubrovnik. Ik kan me op dit moment niets beters voorstellen en ik geniet en ben trots op mezelf dat ik deze uitdaging aan ben gegaan. En ik weet gerust wel dat het niet altijd zo zal zijn en dat deze week uitzonderlijk is, en dat zo meteen in Venetië weer het harde werken begint en de vermoeidheid toe zal slaan. Maar ik heb het wél meegemaakt en als ik deze sprong niet had gewaagd, had ik nooit al deze geheimen die de wereld bezit zo snel ontdekt.

Ik voel me verrijkt. Nu al.

Hop on Hop off bus Athene

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Joke de Vries:
    24 september 2016
    Lieve Marlous! Wat een prachtig verslag en zo mooi verwoord! Ik kan me zo goed voorstellen hoe het is en ja, soms moet je je adem inhouden, zó mooi IS het! Gun je heel veel van deze momenten op de avontuurlijke reis die je nu onderneemt! Joke
  2. Wilma:
    24 september 2016
    Wat een belevenissen, echt niet normaal! En je bent nog maar net vertrokken! Op naar het volgende reisverhaal! Groetjes vanuit een iets minder spannend Purmerend
  3. Karin Dompeling:
    24 september 2016
    Wat een prachtig verwoord verhaal Marlous. Ik ben ongelooflijk trots op jou dat je dit allemaal gewoon doet! Ik word daar heel blij van. Dikke kus van mama
  4. Marie louise:
    26 september 2016
    Wat een belevenissen allemaal Marlous en zo mooi verwoord lekker genieten hoor groeten uit Alkmaar xx
  5. Irene Spooren:
    26 september 2016
    Wat mooi om te lezen dat je zo bewust geniet! Wij waren zaterdag in Venetië en hebben je de haven uit zien varen! Helaas hebben we je niet persoonlijk gezien. Succes deze week, en blijven genieten hè!
  6. Mirjam:
    28 september 2016
    Geniet hard, heerlijk zo op zee. Ik heb deze cruise zelf ook gedaan denk 20 jaar terug. Venetië is straks net Madurodam waar je binnenvaart blijft altijd in m'n geheugen gegrift staan
  7. Saskia Lageveen:
    28 september 2016
    Gaaf Marlous!! Een verrijking van je leven!! Geniet ervan en laat ons al je avonturen meebeleven! Veel plezier!!
  8. Sandra Spanhoff:
    WoW mooi verhaal.
  9. Caro:
    28 september 2016
    mooi Marlous! en goed gezien, nu al... de meest intensieve ervaringen zien en beleven doe je op zulke momenten, alleen op volle zee, met de natuur. Enjoy Bella XXX
  10. Simone tijhuis:
    29 september 2016
    lieve Marlous, geweldig, dit pakt niemand je meer af! Profiteer van al het moois dat in je leven op je pad komt, leer er van, geniet, en heel goed van je; relativeer! Van al deze ervaringen, goed of slecht, leer je!