Even voorstellen: Het Entertainment – team

19 september 2016

Op dit moment zit ik heerlijk uitgerust in mijn cabin dit tweede verhaal te schrijven. Geen werk, en dat is echt uitzonderlijk. Hoe lekker in de tweede week!

Charter week
Vandaag is sea-day en normaal gesproken betekent dat keihard werken. Maar deze week is anders. Afgelopen zaterdag in Venetië was disembarkation/embarkation day, dan gaan alle passagiers van het schip af en start er weer een nieuwe week. Maar deze week is dus anders. Er zijn alleen maar Zwitsers aan boord gekomen en er is een soort charter week begonnen (ik begrijp het niet helemaal, maar dat terzijde), en die hebben hun eigen entertainment mee. De hele week hoeven wij dus niks te doen, op disembarkation na (dan moet ik in een gek kostuum de weg naar de exit wijzen, that’s all). Zeëen van tijd dus – leuke woordspeling – en fijn om wat tijd met het team en staff door te brengen.

Noelia
Noelia en ik

Beste team op het schip
Allereerst moet ik zeggen dat ik in een geweldig team terecht ben gekomen! Maar met entertainers kan dat ook bijna niet anders. Ons team is heel divers, we komen overal vandaan. Ik ben de enige Nederlandse, en tot nu toe ben ik, op een aantal gasten na afgelopen week, geen andere Nederlander tegenkomen die op het schip werkt.

Split
Regen in Split gisteren (v.l.n.r.: Noelia, Roberto (Teens entertainment), Keegan (DJ) en Amber (Theater)

We are 'family'
In mijn andere blog sprak ik al over Noelia, zij komt uit Alicante en is net zo oud als ik, plús mijn roomie. Dan heb je Conrad, een echte Zuid-Afrikaan met wie ik ook nog een beetje Nederlands kan praten af en toe. Nederlands lijkt echt verdomd veel op Afrikaans! Oscar is onze Cubaan in de groep en net zoals wij allemaal gelijk, knettergek. Daarnaast heb je nog Ahmet uit Marokko. Hij is 2 weken geleden overgeplaatst naar Sinfonia. In de cabin naast mij slapen Jacqueline en Fausto, een Braziliaans stel die al jaren (!!!) als entertainer voor MSC werken. Het is een super leuk team om in te werken en je wordt snel één familie hier, want we hebben alleen elkaar. Zo noemen we het ook: familie. Maar het team gaat helaas veranderen. In oktober maken we de crossing naar Zuid-Afrika en niet iedereen is dan nodig om daar te werken. Ik ben erachter gekomen dat ik daarheen ga vanwege mijn talen – Engels en Nederlands -  en de Brazilianen gaan bijvoorbeeld naar een schip dat bij Brazilië gaat varen. Er komen dus hier andere entertainers en er komt ook een andere chief. En met dat laatste gegeven is iedereen meer dan blij…

Cabin
(v.l.n.r.: Jacky, Noelia, Marlous, Conrad, Roselyn (dance instructor) en Fausto)

Ik schrijf jullie snel weer, dikke kus vanaf de Middellandse zee,

Marlous

P.S. Het hele schip gaat heen en weer op het moment dat ik dit schrijf, mijn kastdeuren klapperen ervan haha!

1. Karin Dompeling:
    Wat een heerlijk verhaal weer ! Geniet maar hard van deze week! Kus mama
  2. Wilma:
    19 september 2016
    Hoi Marlous! Heerlijk weekje relaxen lijkt me ook wel lekker voor je na al die drukke werkdagen! Ben ook reuze benieuwd naar jou in dat gekke pak! Daar krijgen we toch wel een foto van te zien toch?! Veel plezier met je nieuwe "familie" liefs van de Kriegers
  3. Hannah:
    Leuk lous!! XX
  4. Irene Spooren:
    20 september 2016
    Wat een leuk verhaal weer! Ben blij dat je het naar je zin hebt, dan mis je thuis tenminste niet zo. Leuke mensen op de foto's, blijft Noelia wel bij je in oktober? Ik wil inderdaad ook wel wat actie foto's zien hahaha. Geniet van je vrije weekje!
    Ik kijk uit naar je volgende verslag!
  5. Marlous:
    20 september 2016
    @ Wilma
    Dank je voor je leuke reactie(s)! Er zijn helaas wel veel regeltjes aan boord waarvan er 1 is dat je niet met je telefoon gezien mag worden in passengers areas. Foto's maken is dus nog een beetje moeilijk onder werktijd omdat ik natuurlijk ook nieuw en braaf ben, maar die foto's komen er zeker binnenkort!!

@ Irene
    Dankjewel voor je leuke reactie! Waarschijnlijk blijft Noelia maar het is nog niet zeker. Zij spreekt natuurlijk Spaans, dus er bestaat nog een kans dat zij naar de Caribbean gestuurd wordt. Hoop natuurlijk heel erg dat ze blijft! Ga m'n best doen voor de foto's!
  6. Joke de Vries:
    21 september 2016
    Hallo Marlous!
    Leuk om je verhaal te lezen! Wat een fijne ervaring om in zo'n internationaal team te werken, veel te zien en nog kunnen luieren ook!! Veel plezier verder!
  7. Henny Koster:
    22 september 2016
    Ik lees dat het af en toe flink te keer gaat op zee, dat je kastdeuren klapperen en dat het schip heen en weer gaat. Word je niet zeeziek? Heb je daarvoor pillen bij je of is dat niet nodig? Een goede remedie tegen zeeziekte is aan dek gaan en naar de horizon kijken want die staat als enige stil. Kan natuurlijk alleen bij daglicht....Nog veel plezier Marlous.
  8. Marie louise:
    23 september 2016
    Kijk uit naar je volgende verhaal xx
  9. Marlous:
    28 september 2016
    @ Henny Koster

Hoi opa,
    Gisteren was het weer zover. Het hele schip ging heen en weer en als ik door de gangen liep, liep ik onbewust helemaal naar de linkerkant elke keer. Ik voel me niet zeeziek, het voelt wel heel gek. Net alsof je dronken bent en je niet meer recht kan lopen. Er zijn pillen voor zeeziekte, die kun je bij de dokter halen. Maar tot nu toe is dat nog niet nodig geweest. Wie weet hoe erg het nog kan gaan worden!
    Liefs, Marlous